TV 2 hjelper deg: Samsung Galaxy Fold er utvilsomt kul, men flere funksjoner er for dårlige. YouTube-stjernen Dennis Vareide har testet mobilen for TV 2 Hjelper deg.
Denne mobilen har ikke hatt en lett lansering. Den skulle først lanseres 22. april i år, men etter store problemer med skjermen som på forskjellig vis ble ødelagt, måtte Samsung til slutt utsette lanseringen.
Samsung Galaxy Fold er den aller første brettbare smarttelefonen. Og det merkes, dessverre. Jeg må innrømme at det er lenge siden jeg både har gledet meg og vært litt skremt av å prøve en mobil. Ikke bare holder man en dings i hånda til 21.000 kroner, men det første du ser når du åpner boksen er en tydelig liste over ting du må være obs på når du skal bruke denne mobilen.Gøy å bruke. Foto: Gleen Aaseby Siden glass ikke er så lett å brette, er skjermen laget av flere lag med supertynn plast. Dette fører til at skjermen blir meget skjør. En hard negl, penn eller nøkler kan fort ødelegge hele mobilen. Får man en mynt eller bankkort mellom mobilen når den er brettet, er det fare for at den ryker. Vi har blitt bortskjemt av å bruke mobilene våre hensynsløst i regnet de siste årene. Det er det bare å glemme med denne. Den tåler ikke vann.Men en ting må sies. Med mobilen får man et års gratis forsikring med en relativt lav egenandel.Den lille skjermen foran har komisk store sorte kanter. Den ser litt malplassert ut, men funker bra. Den er ment til enkel bruk som å sjekke været eller lese en kjapp melding.Å svare på en melding derimot er hakket vanskeligere, skjermen er såpass liten at det blir vanskelig å skrive lengre meldinger. Men man kan jo alltids svare som min mor gjør på alle mine meldinger med en enkel:Fingerprintscanneren er fantastisk, det samme er ansiktsgjennkjenneren som låser opp mobilen på en effektiv måte. Spesielt godt gjennomført er muligheten for å åpne en app på den lille skjermen. Bretter du opp mobilen for å få den store skjermen, fortsetter mobilen nøyaktig der du var. Dette fungerer perfekt på de aller fleste apper. Den store skjermen har en grop man lett kan se hvis man vinkler mobilen til siden. Den kan være irriterende i starten, men etter noen få timer ble jeg fort vant til denne. Den er ikke merkbar i det hele tatt når man ser på video.Her er det mye som skurrer.Tastaturet er både rart å bruke og ser ut som noe Samsung ikke helt har klart å finne en skikkelig god løsning på. Skal tastaturet dekke hele skjermen, blir det for stort for mine tomler og igjen rart å bruke. Denne mobilen har 12 gigabyte med RAM, som er veldig bra til å være en telefon. Det vil si at med den store skjermen kan ha flere applikasjoner åpen og gående samtidig. Så du kan se på en video, mens du leser en nettavis, samtidig som du bestiller mat fra Foodora og svarer på Messenger.Vinduene er klumsete å rejustere og like klumsete å lukke. Det merkeligste er at når man trykker på lukk alle apper-knappen, så lukker den ikke alle vinduene. Sidevinduene må jeg lukke manuelt ved å trykke på hver av dem.Denne mobilen har hele seks forskjellige kameraer. To selfiekameraer, vidvinkel, ultravidvinkel, 2x zoom og et RGB kamera. Disse er ikke spesielt innoverende da de er de samme som på Samsung Galaxy S10+, som kom i vår. De er det man forventer av en toppmobil i disse dager.Du føler deg nesten litt som en profesjonell fotograf med denne og litt som en småbarnsmor med iPad på lilleputtkamp.Føler meg som en prøvekanin Til tross for at man får både med et par Galaxy Buds og et års forsikring med i pakken, så blir 21.000 kroner for dyrt. Men – dette er første gang på gud vet hvor mange år jeg føler en mobil faktisk tar store steg og gjør noe nytt. Den er en fryd å bruke. Til tross for at jeg føler meg litt som en prøvekanin, så får jeg helt ærlig lyst på en selv. Men ikke helt enda. Kanskje når toern kommer til neste år.
Norge Siste Nytt, Norge Overskrifter
Similar News:Du kan også lese nyheter som ligner på denne som vi har samlet inn fra andre nyhetskilder.
Dette er NAV-spørsmålene Hauglie må svare påKontroll- og konstitusjonskomiteen sender tirsdag kveld sine fem første spørsmål om NAV-skandalen til arbeidsminister Anniken Hauglie.
Les mer »
- Jeg var ferdig med tv-dating, men glad jeg ble med på detteElse Strøm Larsen (36) ble vraket i årets «Jakten på kjærligheten». Nå får hun en ny sjanse til å finne lykken i TV 2 Sumo-programmet «Kjærlighet til alle».
Les mer »
TV-anmeldelse Else: Om barn: «Barnenergirenn»Else Kåss Furuseth trenger et eget talkshow. Om hun trenger barn, er et annet spørsmål
Les mer »
Dette må du vite om riksretthøringenDenne uken får amerikanerne mulighet til å høre tre diplomater forklare hvorfor de var bekymret for kravene til Ukraina. – En historisk skandale i amerikansk politikk, sier USA-ekspert.
Les mer »
Jan Guillous «norske» romanserie blir TV-serieDet svenske forfatterikonets massive bokserie «Det store århundret», som starter i Norge, skal nå bli TV-serie.
Les mer »




